Wednesday, February 23, 2011

Resipi : Chicken Cheese Soup



Assalamualaikum..

Perhatian kepada semua follower taknakgemuk dan pengguna jalan raya . Sila baca daripada bab 1 supaya anda semua tahu ape kejadahnya diet ini . Ini bertujuan untuk mengelakkan sebarang soalan yang berulang . Soalan berulang kemungkinan tidak akan dijawab akibat ... entah , aku pun tak tahu .. jadi , baca je dari mula dan berhati hati di jalan raya ok ?

Setiap maklumat yang aku dapat pada peringkat awal mungkin tidak lengkap , jadi , ada kalanya bila aku baru sedar daripada angan yang aku ni tersilap , baru la aku mengaku aku bodoh dan membetulkan kesilapan yang ada . sebab tu kena selalu Usharrr blog ni ye ? uit ..jangan doa aku jadi bodoh , mampus aku dalam exam nanti ...

************************************************

Alhamdulillah blog ni dah berjaya mendapat 1000 follower ... walaupun nuffnang dah tak suke dekat aku , tapi aku tetap tersenyum bila dapat 1000 follower ... tengok ? sekarang semakin ramai dah yang mula risau dengan berat badan , bagus , kalau tak sekarang , bila lagi kita nak berubah ? nak tunggu sampai keluar rumah pun susah ? nak tunggu suami cari perempuan yang lagi kurus dan cun ? nak tunggu sampai hujan ? (yang ni tak ada kene mengene )

InsyaALLAH aku akan teruskan maju blog ni daripada masa ke semasa . Next plan adalah "big gathering" yang akan aku umumkan kemudian .

Korang tak suka dengar aku merepek kan ? korang lagi suka dengar pasal diet je kan ? aku paham ... =D

So, aku nak kongsi satu resipi kat korang ... kenape satu ? sebab bukan dua .. (mesti gelak!)

***********************************************

Ok , resipi kita kali ini , "Chicken Cheese Soup"

Hah , bunyi macam hebat , tapi ni la antara resipi paling simple dan gedik ala mat saleh .

Ok , bahan2nya...

Air x3 cawan atau mengikut rasa
Keju 2 keping
Ketulan ayam
Kiub Ayam
Lada Hitam
Cendawan

Ok , macam mana nak buat ? ha...gaul je semua dalam periuk yang panas..Siap !
Hasilnya ?



Rasa dia macam Mushroom soup tu..mushroom soup kan tinggi carbs..yg ni tak..

Sekian...

*****************************************************************

Soalan aku jawab besok boleh ? aku tau ade soalan yang aku tertinggal..mintak maaf ok ? tengok , bukan hari raya pun aku mintak maaf...Baik kan ?
Aku agak sibuk dengan hari sukan..

Ok , nanti bagi la apa2 soalan ok..tapi jangan la tanya soalan " mana keluar dulu , ayam atau telur" . Tu soalan untuk yang dah lama tak makan ... Kaki , tangan , kasut ...

Ok , stakat ni je , jangan lupa klik apa-apa yang berunsur iklan dalam ni ok ? setiap bantuan anda amat dihargai .. atau pun ,,, tolong la klik , aku merayu ni...huhu..klik yang dekat nuffnang tu ...


Letak link blog korang dekat bahagian komen dan kita akan exchange link ok ? taknak ? taknak sudah .. Merajuk .. ~...~

Sekian...Assalamualaikum...


24 comments:

  1. Nampak memang cam mushroom soup..
    tp tu ade buh cendawan..bukan ke x boleh?

    ReplyDelete
  2. dzul...please help me....knp da dua ari i bt atkins tp xtrn...tp i gain more weight...argh tension sgt dzul...please dzul..

    ReplyDelete
  3. nape timbang cpt sgt?? kn once a week timbang (hehehe....xsabar eh?)akak pn xsabar tp....ingtkan Dzul,tu yg akak sabar bnyk2. akak pegang kata2 Dzul.....NEVER GIV-UP!!!!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. nk tanye ckit la~~
    sorry lau xprasan soalan nie penah di tanye~~
    dlm diet nie.. multivitamin di wajibkan ambik ke??
    lau wajib... mcm ne cr pemakanan die~~
    n pe contoh2 multivitamin??

    ReplyDelete
  6. aik? boleh guna kiub ayam?? ermm..kalo cenggitu sure sedap..

    Zul, akak nk tanya ni, dalam web Artkins, ada diterangkan penggunaan tepung soya menggantikan tepung gandum dll, untuk dibuat roti, lempeng dll. Boleh ke??

    ReplyDelete
  7. Assalam.... saya azwana...
    saya dah mulakan diet nie 3 hari so far ok jek kenyang memanjang pasal banyak makan... food diary saya utk 3 hari;
    pagi:
    telur dadar/telur gorng/telur separuh masak 2biji
    tengahari:
    ayam gorng/ikan gorng/ayam masak kunyit 2ketul
    petang:
    telur gorng 1 biji.
    air masak 3.5liter
    setiap hari bersauna 20 minit
    ok x diet saya nie...?
    soalannya jeng...jeng...jengggg....
    kenapa dah minum banyak2 tue perut jadik boyot? pastue ashik kencing jek... dalam 30 minit sekali... huuuwaaaaaa penat tue nak gi toilet jauh pulak tue kalau time kerja... tolong...tolong jawab wahai adikkkuuu yg cutee...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum dik,
    Akak mmg bersemangat follow adik punya blog.Sekarang hari ke-4 membuat diet Atkins.Hopely tercapailah impian akak nak turun berat badan.Akak ada buat blog untuk sentiasa update pasal Diet Atkins akak..Jom kita kita tukar link www.obesitisifar.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Wah resepi yang ni memang menarik untuk saya cuba nih, memang confirm low carbs yer?

    ReplyDelete
  10. Dah lama letak ur link kat blog i. Ape kata u pon buat camtuh. Sebab i dah lama jadik follower u tau..

    http://eimarusilence.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. zul chicken cheese mushroom ni crab die bpe gram??

    ReplyDelete
  12. hai...saya tgh diet giler2 ni.
    satu ari saya akan mkn 2 @ 3 ketul ayam herk..
    akan mkn time ptg sebelum g main sofball n klu x sempat x mkn lansung g traning n akan mkn time mlm.

    dah berjaya x kmn nasi 6ari.tp brekfas x ambik.sblm g class juz amik susu @ perisa choklat ducth lady 1 kotk.

    ReplyDelete
  13. salam bro...

    alhamdulillah.... byk dh turun.. dkt 15kg dh.. thanks dzul.. em.. nk tnye.. skrg ni bdn msih la plum2.. brat skrg 65-67kg.. tpi yg peliknye.. skrg x gak turun2 lg.. npe ye??

    pastu... ari tu dmam.. dokter kte kene mkn nasi sbb nk bg tenaga... so, sy mkn la.. bdn just sme.. 65-67kg.. tpi.. kwn2 sy prasan la.. yg bab muke ni.. naik gembol lg.. cm ne ek nk kurangkn part tu..

    last... part spare tayar ni.. cm ne nk ilangkn...??

    plez help me!!

    ReplyDelete
  14. pada sape2 yg xturun2 tu hrp lebih bsabar la.aku pun dh seminggu x turun2 lg.harap dzul tgk la email aku dan reply ye dzul!!!!
    pg2 buat la work out dlm 10 mnt je.focus pd peha,perut and bahu.kalo nk sit up,jgn buat staright 50 kali,bt la 10 kali stop,10 kali stop,smpi hbs.kalo x kt akan rs skt yg amat sgt dan ini mmbuatkan kt kecewa dan mudah putus asa.
    nak diet ni kene usaha jgn giv up.
    winner never quit,quitter never win...remember this

    ReplyDelete
  15. Hasue..
    Boleh
    =D
    Cendana..
    Boleh guna , carbs rendah..

    ape jenis tepung pn untk awal , jangan guna..lg berkesan..kat malaysia mmg takde tepung yg betul2 low carbs..


    Yang lain2 , nanti saya update menu saya pulak..ramai yg tanye soalan same kat saya..=D

    ReplyDelete
  16. Hye dzul..akk skrg mmg tgh on diet..tp,akk gunakan litchin produk..da 9 hari jugak akk pkai produk tu n turun 2 kilo..bile akk trbaca blog awk ni,akk pun teringin sgtla nk buat atkins ni..cume skrg ni akk nk tanye,akk still bole amik ke produk ni beserta diet atkins?? cz produk ni mnggunakan fiber n enzim shj..pstu kan..bole x dzul bgtau berapa carb yg ade utk seekor ikan,satu ktol ayam,n daging..yg lain2 tu bole gak la akk refer kat blakang pack tu kan..tolong reply ye dik...tq =)

    ReplyDelete
  17. thanks for the resipi. tp mcm susah je..T_T
    tade resipi lain ke utk ayam? ad sekor dlm peti ais tu lum msk...erk hehe

    ReplyDelete
  18. meleleh gak air liur aku dzul tgk resepi ko,congratz sbb bjaya wat aku terliur...

    ReplyDelete
  19. Hanya makan sup ni je setiap hari?

    ReplyDelete
  20. dzul,knpa cm xde prubhn je dlm 2mnggu sy wat atkins diet ni ha?menu sume dh ok,ade exercise p berat xtrun,saiz mantain..knp ye???

    ReplyDelete