Saturday, April 16, 2011

Taknakgemuk's tv episode 6

Assalamualaikum..

Perhatian kepada semua follower taknakgemuk dan pengguna jalan raya . Sila baca daripada bab 1 supaya anda semua tahu ape kejadahnya diet ini . Ini bertujuan untuk mengelakkan sebarang soalan yang berulang . Soalan berulang kemungkinan tidak akan dijawab akibat ... entah , aku pun tak tahu .. jadi , baca je dari mula dan berhati hati di jalan raya ok ?

Setiap maklumat yang aku dapat pada peringkat awal mungkin tidak lengkap , jadi , ada kalanya bila aku baru sedar daripada angan yang aku ni tersilap , baru la aku mengaku aku bodoh dan membetulkan kesilapan yang ada . sebab tu kena selalu Usharrr blog ni ye ? uit ..jangan doa aku jadi bodoh , mampus aku dalam exam nanti ...



**************************************

ehem , nak bagitahu , aku dah ada penaja ke-2 , kekadang dah rasa macam team bola pulak ada sponsor2 ni..huhu...
http://www.blogger.com/img/blank.gif
Jangan lupa tgk penaja2 aku , barang2 yang anda semua beli dari dorang , akan menghidupkan lagi www.taknakgemuk.com ... tengok , ucapan ada macam ahli politik? huhu..

Ok , ni video ke - 6....



Sila masuk ke link youtube untuk lebih jelas.. KLIK


*************************************************

Jangan lupa lawat penaja..Ameena Boutique dan Secret Arcade
Sesiape lagi yang nak menaja taknakgemuk.com , hantar emel ke dzfikri@gmail.com

Soalan2 yang korang tanya dalam post yang lepas , kejap lagi aku jawab dalam post tu ok ?

Ok , nanti bagi la apa2 soalan ok..tapi jangan la tanya soalan " mana keluar dulu , ayam atau telur" . Tu soalan untuk yang dah lama tak makan ... Kaki , tangan , kasut ...

Ok , stakat ni je , jangan lupa klik apa-apa yang berunsur iklan dalam ni ok ? setiap bantuan anda amat dihargai .. atau pun ,,, tolong la klik , aku merayu ni...huhu..

Letak link blog korang dekat bahagian komen dan kita akan exchange link ok ? taknak ? taknak sudah .. Merajuk .. ~...~

Sekian...Assalamualaikum..

.

25 comments:

  1. hehe lagu latar kali ni ok jugak sesuai! tq for ur info dzul

    ReplyDelete
  2. Nak start balik Atkins selepas alah pada ayam dan telur dah kurang:)

    ReplyDelete
  3. thanks for sharing...

    dzul,

    air manis = sugar.
    what if air manis with no sugar at all? boleh x?...

    eg: pepsi max, light, coke light....
    Carbs = 0g
    Sugar = 0g
    Protein = 0g
    Fat = 0g
    Caffeine = 12.0mg

    ReplyDelete
  4. anoy, rs2 zul dh jwb dlm post yg lepas2.cuba check blk.

    korang, aku nk tny.since aku ni org yg x berapa berduit utk upah trainer n masuk gym,so aku nk tny korang ttg senaman aku.aku aim nk kecikkan peha dan hip so aku bt senaman naik tanggan selama 15 mnt setiap hr.br try 2 hr,so aku nk tny korang adkh ini bersesuaian utk aim aku?sbb aku pun mls nk kuar jog kt luar.kene siap2 la pulak.kalo naik tanggan ni senang.sblh umah ada tangga...hehehe -sk-

    ReplyDelete
  5. anonymous,..

    jogging laa exercise yg paling SENANG dan MURAH,..full cardio,,effect utk keseluruhan badan dan jantung,..peha pun boleh kecik.
    KALAU HENDAK SERIBU CARA KAN.

    atau pun u boleh exercise sambil baring dan gerakkan kaki spt mengayuh basikal or swimming.cubalah.byk org kasi petua ni utk kecikkan peha.cuba awk buat dulu dan leh kasi result nnt.sharing is caring

    akak ni pun jenis malas exercise jugak,klau dok dlm umah lg x buat exercise,dok ngadap laptop je,...sbb itu akak lebih suka jogging,leh hirup udara segar, dan oksigen.seminggu sekali,,hari2 naik tangga turun tangga jer.

    ReplyDelete
  6. salam dzul,sy new stuff kt cini..and baru start gak la..4.4.11,ok, 4.4 aku mmg ukur stiap part of my body.. sbb, chapter b4, ko ade ckp...

    ''1. Dalam Atkins , Penimbang bukan sahabat korang yang sebenar..yang penting saiz badan..tak kire la saiz pinggang ke,saiz saiz dada ke,saiz lengan ke,yang penting bukan saiz harddisk korang..''


    ok,ny ape yg ko mentioned kan la..ten, aku dgn berbesar hati bgitu girang la bce ko punye statement ni...

    malangnye,mlm td,15.4.11, aku ukur semula ol of my part..hurm..perot(naik 1 cm), pinggang(x turun),and bla3....

    so, knape ye?

    ten ni menu aku la..

    *aku ade ambik suplimen la..spirulina(10 tablet)

    pg=prawn ball (10 biji dgn lettuce)
    2 biji prawn ball=0.7gram carbo.
    mmg seyes knyg...
    lunch=lettuce+aym goreng

    *ok, untuk pg and lunch ni. minum satu botol air habis..botol besar.

    mlm=(same cm pg)
    =minum satu botol besar abeh gk.

    so, ade silap ke???

    mmg aku struggle wat cni smpai la ni..

    n ade la lompat2 bintang cket as senaman...
    tp x slalu la..sbb aku krja ofis ma..

    ReplyDelete
  7. aku ade 1 quest,kalau kncing kotor sesuai ke diet ni?sbb aku da cube, ten prg cek kt doktor,
    doktor ckp,protein dlm bdan aku bnyk..thats why,protein trlepas..so how??

    ReplyDelete
  8. allo sume..sy kne set tu zero again la..genap 3 mgu,ble blik uma je,ske ati ble dpt pujian mkin kurus tp yg xbestnye 3 ari kt uma slps tu,leh plak mkn bnde2 yg dilarang dlm diet ni..roti,bubur durian n air manis skit ble mlm.ni xtimbang lg..tp bdn xrse ringan sgt..kne recover blik ble blik asrama..korg,mnx smngt dr korg..dr 81 kg skrg da 76kg.ad lg 20kg lg utk achieve target in 3 months..mhon jasa sume erk..jom laksanakn obesiti sifar..hwaiting!

    ReplyDelete
  9. assalam zul...klu kita da dapat berat...kna still truskan dgn diet ni tak??or mkn jer aper2

    ReplyDelete
  10. salam dzul, ada soalan susah ni..

    1. kenapa kita lepas mkn carbs cthnya lepas reward 1-2hari off atkins, berat leh naik 2-3kg mcm tuuuu aje? nak turun sekilo pun berminggu², tp nak naik senang gitu je dia naik.. (ni bagi kes yg dah lama beratkins berat slow giler turun). ada kaitan ngan blood sugar? terus x balance naik mendadak camtu... leh terangkan skit?

    2. brapa limit protein sehari?

    ReplyDelete
  11. ish..smalam da jawab soalan..tp tah nape die x kuar..ni kene type balik..

    anonymous..
    knape saiz naik sikit n berat x turun ek..first , maybe ko tesalah dlm 2 step ni , ko makan sikit sgt..2nd , ko ukur tyme malam..mmg la , kan baru lepas makan , mmg badan nmpak naik , tunggu sok paginye lepas makanan abes proses..lepas berat makan tuh dah fade..n air x cukup lg..salunye aku 3 botol besar sehari..


    2.Hanya 3 jenis org ni je yg xleh wat atkins..1. kidney problem daripada awal..2 mengandung ..3 menyusukan bayi,,biasenye lau kite minum air banyak mmg die flush abes n toksin pn pegi skali...

    Aullea...
    sebab tuh jgn jadi addict sgt ngan penimbang..normally mmg la , lepas makan , pnimbang mule la bukan2..check lepas 2-3 ari..nanti die pegi berat asal..size pn x naik..

    limit protein..supposed 2 be no limit..

    ReplyDelete
  12. zul..nk tanya mkn mcm ni ok tak?

    pagi
    telur 2 biji + salad + timun + tomato + air suam

    lunch
    grilled chicken + sos blackpepper + bunga kobis

    dinner
    sup sayur

    ReplyDelete
  13. dzul, ni link blog,follow tau.

    http://doublethebubble.blogspot.com

    :)

    ReplyDelete
  14. nak tanye la...saya risaw gak mkn telo byk2.telo an byk cholesterol.karang kurus menjadi sakit lain plak yg datang..seperti sakit jantung.komen plz!

    ReplyDelete
  15. erm tlg review sat sy pny diet

    bf: ayam goreng seketol tanpa kulit n sayur kangkung goreng berlada(2cawan)
    lunch: telor rebus sambal tanpa kuah 2biji n ayam sup seketul
    dinner: tomyam putih aym n daging
    air sehari sy minum 3L atau lebih
    exercise tetiap ari saya jo tanpa henti 30min or aerobik sejam..
    ok tak camni? thanks ya!

    ReplyDelete
  16. salam..if ad sspe leh jwpnkn..
    supplement pe yg leh d mkn utk diet ni?
    n if kte mkn skli shja dlm shari x leh erk?
    mcm sy, sllu mkn time lunch je..bekfes n dinner xmkn..

    ReplyDelete
  17. ashee,..
    never skip meal, makanlah 3x sehari,bf,lunch n dinner,sblm kul8..baru diet yg sihat.klau mkn x cukup badan merajuk jd kedekut xnak bakar lemak,..so berat xkan turun ,..huhu

    ReplyDelete
  18. salam dzul..

    sya bwu 2ari ikut awk punya diet nie..harap2 m'jadi ler yea..

    ni menu sya:-

    BF~ air suam 1gelas
    2biji telur rebus


    L~ ayam goreng 4ketul

    D~ ayam goreng 2ketul
    sup sayur

    # air 3L

    *sauna + slimming belt (mang b'peluh2 mcm bwu pas mandi

    mcmana 0k xmenu sya nie??

    arini bwu nk g beli multivitamin

    ReplyDelete
  19. nk jwb solan 'ashee '..
    supplement paling bgos amek la brand 21st century.. nama dia One-a-Day.. murah je.. dlm rm20 ade kt watson @ guardian..mkn sehari sebiji je pas breakfast@lunch.. sekian trima kasih

    ReplyDelete
  20. kak liza-o mcm tu ke?thanx ..tu sb kte kne mkn..jgn skip meal..
    anonymous-really?k thanx for d info..nk kne cri ni..hehe

    ReplyDelete
  21. SALAM NAK TANYA...KALAU SEBELUM MAKAN BREAKFAST KITA MINUM KURANG DARI 5 GELAS AIR BOLEH TAK????? SEBAB TAKUT NANTI KERAP KE TANDAS GANGGU WAKTU BELAJAR DI KELAS...TAPI SATU HATI STILL MINUM 16 GELAS AIR....

    ReplyDelete
  22. Salam. .
    nak tanya ni.sy ni jns ssh nk tido mlm.kalo amal diet ni boleh membantutkn penurunan brt x?c0z byk yg sy dgr if kt tdo lwt bdn lg senang naik

    ReplyDelete
  23. Salam dik Dzul..

    Thanks ye for the info in your blog. I've tried it and alhamdulillah..it works..:) I'm still in phase 2.

    ..my latest weight loss..

    ReplyDelete