Thursday, March 29, 2012

Semangat la sikit~!!

Assalamualaikum..

Seperti biasa , sebelum korang mengeluarkan sebarang soalan mengenai diet Atkins , maka , MESTIlah korang khatam dulu seluruh blog ni secara sukarela , gembira , bersahaja , dan apa2 sahaja...pastikan juga korang sentiasa tgk maklumat terkini yang aku letak kat blog untuk mengelakkan daripada salah faham . sebab post2 yang tahun lepas mungkin ada keilapan yang aku dah perbaiki . macam kereta pulak boleh baiki2 ni .


Minggu lepas handphone aku dicuri ... dan sekarang ni aku guna handphone harga rm50 tu pun pinjam duit  mak , huhu , jadi , aku dah hilang semua no. telefon client... dan tak silap aku ada 3 orang yang bukunya gagal dipostkan atas sebab2 Pos Malaysia return parcel dan lain2 , sila sms balik no. telefon korang ok . tak perlu lah sms hobi , makanan kesukaan , dan lain2...


Sesiapa yang berminat mendapatkan program One To One Tutor , sila KLIK SINI

terbaru , client One To One Tutor (otot) yg berusia lebih 50 tahun berjaya kurangkan saiz baju drpd 3xl ke xl.. jadi , siapa kata kalau dah berusia susah nak turun berat?   =D


************************************************************
 Post kali ni aku nak utamakan pasal motivasi boleh?
jangan risau , ni bukan motivasi Dato fadzilah kamsah , ni ABG DZUL punya motivasi . haha , geli ...


Ramai sangatlah antara korang ni yang semakin susah nak berdiet . Korang semakin hanyut dalam lautan yang tidak berpenghujung... ewahh... huhu.


Sedar tak badan tu dah mcm mana? kalau badan berat , nanti naik cruise pun kapal boleh tenggelam tau? sia2 dapat buat movie titanic2 ..


Berubah daripada sekarang . jangan bagi alasan . kalau aku dan testimonial2 yang lain boleh , kenapa korang pulak tak boleh? sila lihat bahagian testimonial kat atas ye untuk bakar semangat . 


Masalahnya sekarang ni bila korang berdiet . Mula2 korang semangat , tapi ada sekali gf ajak makan mcD , (gf pun gemuk , haha) korang pun cair dan hancurkan diri korang dalam double cheeseburger yg tengah murah sekarang .


Tahan sikit! ingat apa jadi kalau korang biarkan diri korang macam tu . Sekarang mungkin tak ada apa2 kesan .  tapi nanti? nak tunggu sampai sakit? nak tunggu sampai teruk semput korang tu ? Berubah! kita diet sama2 ok? ! join fanpage taknakgemuk untuk dapat motivasi dari rakan2 lain .



Lagi satu! korang mesti tgk Video ni untuk motivation!





*****************************************


Soalan
1. Aku ni peten x amik breakfast. sebab apa? bukan sebab aku malas bekfes. Sebab aku hari2 kerja sampai 4-5 pagi. So kalau dah 4-5 pagi ofkos aku bgn tghari or lepas tghari. So adakah ketosis akan terganggu sebab aku x breakfast


Jawapan 
Kenapa dah mcm burung hantu? huhu . takpe , kerja shift malam kan? then , ubah jam dalam badan tu.. makan mesti lengkap 3 kali jugak tak kira apa pun . kalau tgh hari tu bro punya pagi , then  makan terus lepas bangun tu . Kalau waktu tgh mlm bro punya dinner , makan jela... yang penting tidur cukup . sebab ada kajian menunjukkan tidur tak cukup memberi kesan kepada penurunan berat badan . sama la mcm aku . dulu selalu berjaga kekadang main msg sampai pagi , and then tak tidur . sekarang bila dah tak ada org nak msg ngn kita , tidur pun ok . haha


Soalan berikutnya aku jawab lusa sebab sekarang nak Jog!! :D


Jangan lupa nanti minggu depan Ebook terbaru taknakgemuk ! :D


********************************************************


abang2 dan kakak2 yang dihormati sekalian .
sy merancang untuk membuat perjumpaan taknakgemuk 2012 pada bulan April .
jadi , diet la woiiiiiiiiii!! nanti boleh jumpa ;) sy juga mengharapkan mana2 insan yang sudi menyeponcer untuk perjumpaan 2012 ini ... 

Plusssss.. ada promosi untuk OTOT melalui telefon.. KLIK

dannn.. sila support business baru dzulfikri iaitu fotografi . Give Photography


apa2 soalan tanya di bahagian komen and aku akn jawab dalam next post. soalan berulang dan soalan "dzul , berapa hari dalam seminggu?" tidak dijawab .. huhu .. =)

sekian , dzul melaporkan dari .. batang kali , Switzerland . 

9 comments:

  1. dzul..sy dah resend detail2 pembayaran..buku taknak gemuk tu..agak2 bila sy bleh dapat..

    ReplyDelete
  2. saya skrg ni tgh ikut diet adik dzul..tpi msa lunch tdi dah termakan labu lah..labu 2 sayur ka buah eh?dah kantoi ka ketosis saya eh?

    ReplyDelete
  3. As'Salam.....Hai Adik dzul ,saya skrg baru start program diet yg adik syorkan.2/4/12.Bagaimana dengan penghidap kencing masin upssss kencing agak2 manis yang nak follow diet nie kalu kurang gula blh jd highpo....semalam menu saya

    Sarapan:
    Salad + telor rebus 1/2 biji + mayo +
    air 2 lit
    Tengahari :
    Salad + telor rebus 1/2 biji + mayo + hirisan ayam
    + air 1.5 lit
    malam:waktu makan biasa kul 7.30pm
    ikan sardin goreng sambal 1 + ikan sardin goreng 2 +
    sayur lemak togeh 4 sudu + sate 3 cucuk.
    + air 2lit.

    soalan : malam td terasa pening kenapa ye...

    3/4/12-menu hari nie...

    sarapan: satay 5 cucuk +air 1.5 lit

    tengahari sup sayur + hirisan ayam + 2lit air

    ok tak.

    ReplyDelete
  4. dah 4 hari diet, dahturun 3 kg. dari57 sekarang 54. suka..suka

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. i'm new here.. dzul, le ke kte mkn otak2 n air klape yg original 2?

    ReplyDelete
  7. Cinderella..
    makan lebih lagi ye... pesakit diabetes yg mengamalkan diet , kebiasaanya tidak akan mendapat apa2 masalah.malah , dalam satu kajiann yg sy baca , berpuluh pesakit diabetes yg mengamalkan diet tidak lagi mengambil ubat..nanti sy cari balik link tu..
    sekarang ni sy pun ada seorang client yg menghidap diabetes..nanti bila dia dah bagi full review , sy cerita lagi..

    Ladyhawa..
    labu tinggi carbs..huhu

    Anonymous..
    tak boleh otak2 n kelapa..

    Anonymous..tahniah! :D

    ReplyDelete
  8. salam..bulan 9 taon lpas sy start diet.stop diet bulan 11.turun 7kg.drpd 90kg jd 83kg.pas diet tros mkn sebanyak banyaknye nasik ! ttbe rasa badan mcm naik.tp berat still xberubah.twos dpt motivation utk diet blek.tp yg low fat.mkn roti wholegrain je tiap2 hari.badan susut.tp berat tak berubah.bulan 2 aritu da xdiet da.just still amalkan minom air sblom mkn n scukupnya.skrg sy amalkan mkn nasik stgh sndok (1/4 pinngan) , protein 1/4 pinggan n slbihnye sayur.alhamdulillah..tron lg 4kg.n td timbang tron lg 4kg.dlu BMI overweight.skrg BMI da normal ! yeay ! kpd spe2 yg xsnggop nk diet atkins nie,kowg just amlkn mnom air byk n sblm mkn,mkn sket n jgn mkn mlm lpas kol 8.n bykkn berpuasa! n wt cardio exercise ! ;)

    ReplyDelete
  9. Saya dh start diet..br jer..siang hr mmg I pose..time bkk amik aym bkr n sup syur sja..sahur mmg xtrus..hehhe..hrap2 lernjadik..

    ReplyDelete