Tuesday, February 16, 2010

Bab 17 : Dzul,,Makan bende same je Ke..



Assalamualaikum...

mcm biase.sape yang baru masuk blog ni,tgk bab 1 k,jangan lompat2,spandai pandai tupai melompat,akhirnye jatuh ke tanah..(yez.aku tawu pribahse...)

Ok,ritu aku ckp aku xde laptop an,,,tapi,tetibe,bapak aku seperti mendapat mimpi,lalu die pun memberi 1 laptop kpd aku..trime kaseh encik zulkifle dan puan hasnah..:D

Ok,ade org cakap kat aku die da bosan makan bende same,lau bosan xya mkn,gi la menyanyi ke,mengaji ke..huhu..

ok,camni,sape yg rase da bosan mkn bende same,korang tuka la ngan makanan yg laen yg rendah carbs jugak..makan la ikan ke...lau da xtawu sgt,mkn la angin..:D free dan 0 carbs..

ok,lau tuh pn x jadi,korang variety kan makanan korang..contohnye camni..dulu aku asek mkn telur je,pastuh aku campo je cheese lam telur aku..aku hiris nipis2 n letak dalam bancuhan telur..:D mcm ni..





ha,tuh aku letak cebisan cheese lam telur n goreng..sedap weh..:D

so,cube la variety kan makanan korang asalkan die low carbs..n ingt,jgn skip brekfez n mkn lewat mlm...

PAPE SOALAN,TINGGALKAN KAT BAHGIAN KOMEN EH...N JGN LUPE KLIK DEKAT IKLAN Nufnang TUH..:D


.

6 comments:

  1. tak pe ke makan makanan berminyak? ayam goreng. telur goreng. ikan goreng. sy dok kg. org kg ni tatau apa2. dorg pk, ayam goreng, atau apa2 kena mengena ayam, adalah kolestrol. yg boleh menggemukkan kita. takpe. sy senyum je. mak sy ni haaa, tak bg mkn makanan berminyak. dia pulak cntrol pemakanan sy. so, tolong jawab ye. mekasehhh.

    4 hari sy ikut diet anda, turun 4kg. jgn tekejut ye sbb sy sdri tekejut. tp masa tu, spupu sy beritahu je psl diet anda ni. sy tak pernah jengah pn blog anda ni. ni baru 1st time sy baca.

    lepas 4 hari tu, sy tak ikut diet ni lg, sbb sy rasa cm tak boleh, tak ada air manis. walaupn cmtu, sy minum air teh o kurg manis. sy tukang buat air kt warung. jd sy sukat gula paling sikit. lepas sy tak buat diet ni, berat menten pulak. heheh.

    jd, jawab pasal berminyak tu ye. maseh. saya nisa. http://niseca1903.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. lagi satu, dlm masa yg sama, saya minum jus mate 5. tak pe ke? sbb, mak saya da belikn. 3 kotak lagi tu. hari2 kena tanggung minum air tu. seksa. heheh. mahal pulak tu

    ReplyDelete
  3. makan jek,minyak bole lam diet ni..any oil..

    jusmate x compatible ngan diet ni.carbs die per packet tinggi..:D

    ReplyDelete
  4. dikk..telur+blackpaper(lada itam ler-serbuk)okeh x?

    ReplyDelete
  5. dik..akak nak tanya skit la..akak nie pepagi memang mkn apa yg adik suggest, telur rebus..tapi bila dah sampai tengah hari aku lapar giler ok..sudahnya akak g bantai ayam gorang or ikan goreng bersama2 dengan sayur dalam 2 jenis..sayur tu lak akak amik dlm kuantiti yang bnyk (nak cover lapar kan)..and mlm lak akk cuma buat sup sayur kobis je...

    diet akk nie ok ke dik? ke over sgt time lunch sbb mkn sayur banyak sgt..ye la, yg adik suggest pun sayur dalam satu mangkuk kecik je kan..tolong je jawab..takut diet tak menjadi..

    ReplyDelete
  6. Nisa: u boley je tukar dr ayam goreng ke ayam bakar,sup ayam or ayam golek,ayam steam..sdap jugak.
    Siti: i rasa lada hitam ok jew xde carbs.doa hnya rempah yg boleh boost kan metabolisme
    Anony: Dzul kata xpe kot makan lelebih asalkan jgn lebih 20gm CArbs per day dan jgn mkn lewat mlm sgt.

    menyibuk x ai neyh ..hihihi sorry Dzul

    ReplyDelete