Monday, February 22, 2010

Bab 20 : Ade Soalan? Dzul Jawab..:D



Assalamualaikum..

Korang da afal ayat aku pasnih kan? meh sebut reramai..SAPE YANG BARU MASUK BLOG NIH,SILE TGK BAB 1 DULU :D

rini aku nk jawab soalan korang yg bkn men bernas agi..mekaseh la korang banyak tanye,nanti xkan sesat jalan..huhu..

sesape yg soalannye terpilih,akan memenangi sebuah laptop dari duet gaji korang sendiri ujung bulan ni..:)

Soalan

Slier :

nak tanya pendapat ko pasal pemakana aku

sarapan 2 biji telur je

tengah hari aku makan kubis+2 biji telur+mayonis

and malam aku mkn telur gak ataupun ayam

ok ke diet mcm tu?

peh baru sehari try aku dh turun 1 kg..badan aku ni mempunyai kadar metabolisme yg tinggi

btw klu ko nak buit kt blog ko ni..ko letak la google adsense..lg byk duit ko

aku dgn kawan2 yg lain leh tolong klik


Jawapan

pendapat aku eh? pendapat aku ko sala eje pemakanan..huhu..
ko nye makanan tuh da ok..tp ingt,jgn mkn lepas kol 8 k?
mmg standard untk ari petame turun 1kg..bagi aku low metobalisme ataa x,sume tuh x penting
coz kite bukan dalam diet low calory...
baek sungguh ati ko sebab klik iklan yg ade..thx bro,kalo ko pmpuan,da lame aku banje ko..huhu..aku rase gune nuffnang ni sena...tlg klik bile ade iklan eh,lau kosong je xpaya..


Soalan

syakir said...

salam bro . ok tk diet harian ak ni ?

bf : 1 bijik tlr
lnch : 2 ketul ayam
dnner: chesse omelette

*aku minum 12 gelas sehari . okay tk ? thanks :D

Jawapan

Waalaikumsalam...
bro,sala nih ko diet,nape minum 12 gelas? x sakit tekak ke? aku kate minum 12 gelas air,bukan gelas je...huhu...diet ko pun da perfect...ingt..malam sblom kol 8 makan..


Girl In Black said...

hello :)

erm i nak tanye, if i minum herbalife nye tea takpe ke eh?

n one more thing,u ade mention dinner before 8.tp i slalu blk gym around 9pm. so how ya?


Jawapan..


Hello..(da cam lam tepon)
erm,setau aku la an,teh herbalife tuh tok tingkatkan metobalisme...tapi2,,,,die nye carbs tinggi..aku tgk kawan aku punye tadi,1 sudu 3grams..so,jangan amek eh?
em,lau gi gym malam,makan sblom gi gym eh...thx...

Soalan

akak nak tnya gak bleh x akak masak sambal ikan or ayam- ayam/ikan+minyak+bwg+garam+asam jawa...
jemu la mkn ayam grg n telur rebus...


satu lagi bleh x akak mkn mangga muda...
dzul tahu x banyak mana kandungan gula dalam mangga muda
akak try search x jumpe lak maklumat dia...


ble masak leh x masukkn ajinomoto...

if akak mkn ikan bakar ngn sambal or air asam bleh x...

akak minum air masak 1 hari hampir 3 liter..cukup x...

terima kasih.


Jawapan

akaknye soalan panjang,so,sy cut sket eh..sal menu akak yg akk tanye awal2,mmg da ok...
em,sal akak nk letak asam jawa,sy x tawu la carbs die bape,rasenye tggi kot...tp lau sket sgt xpe kot,jgn la ratah gile2 kuah tuh eh???
buah lak jangan amek langsung tyme induction eh?
ajinaekmoto bole tp jgn bnyak..
air akak minum da cukup,perfect! :D




ni ade lagi gamba tyme bru nak mule diet..tgk nih,sebabkn besa,aku sorang je bajunye laen..aku jual tshirt slangor tuh coz x muat,dapat rm10..huhu..



pape soalan,letak kat bahgian komen eh??




.

4 comments:

  1. dear dzul ni menu saye cheak out ya..:
    bf;aym..telur..air 4gelas.
    lunch;ikan.. ayam..sayur..air 4 gelas
    dinner;ikan.. aym..sayur..air 4 gelas..

    cne? ok tak terlebih makan ke?tp air yg isy ltak tu paling minima.. sbb kalu tgk tv nt mak ata 2 gelas air kat depan muke.. die mmg support gle sy i kut cre zul..menu ni ok? sbb zul ckp jgn sampai lapar right.. in same time sye joging pagi2..
    sy wat mcm ni 1migu turun 5kg..kalu salah menu tlg betulkan ye.. plz jwb.. sye akan chekout ur new updating.. hehe.. tq zul..

    ReplyDelete
  2. dzul..nk tanye ni..ko selalu kata INDUCTION kene la amik carbs tu 20g je kan? so andaikate aku dah tolak tmbh semuanye..tp x cukup pon 20g CARBS tu..dalam 14 atau 15gram je CARBS tu...so ok ke? ke kene cukup2kan jugak 20gram tu? kalau kurang sanagt amik CARBS kire x bagus ke untuk diet nih?

    ReplyDelete
  3. Kalau nak Makan KFC kan? Kata lah kan! Boleh ke Makan sekali kulitnye?

    ReplyDelete
  4. erm...betol ke teh herbalife tinggi carb??coz 100 grams 1 botol besar blh guna 2 bulan(klo 2 bulan)kadang lbh dari 2 bulan..n 100grams juz 79.5 ja carb dye..cuba bahagi 60 hari..juz 1.3carb dye dalam sehari..n bancuh plak dengan air yg bnyak(2liter or 3 litr)..bantu naikn metabolisma skali kan??ke sy trsalah faham ni??alamak!!!

    ReplyDelete