Friday, February 26, 2010

takde bab2,juz pengumuman untuk bercuti :D

Assalamualaikum...

sape yang baru masuk blog nih,tgk bab 1 dulu k,yg len kite story blakang(siap parang ngan kayu) huhu

ok,sebabkan aku xdpt banyak soklan bbrape ari ni,so,xde bnde la aku nk jawab,korang diet la leklok,sape dapat turun berat gile banyak gune diet nih,t aku bagi adiah..(nanti aku postkan 20sen..:D)


ok,tapi ade gak org tanye camne kalo makan carbs kurang dari 20grams,lau kurang,lagi la bagus..:D

k,tgh arini pas solat jumaat aku gi Kuantan coz ade urusan perniagaan..(jadahnye,ko bru 17)

so,ingat,control carbs korang...n jangan terpedaye bende yg comel n x bersala tapi sbenanye carbs banyak cam cili sos,pape jela yg da diproses...gune mayonis k? n lau nk sedap,gune brand kraft...

n ade yang tanye camne ngan pepsi max n coke light..yup,bnde tuh mmg zero carbs n sugars,tp x bole,,,sebab ape? nanti aku update..aku suke wat korang etunggu tunggu..huhu


sekian,
ikhlas dari dzulfikri,sahabat baik anda:D

.

19 comments:

  1. slm dzul..nnt tlg gtw pe yg blh utk ganti coklat n benda2 manis eh..ada ker??
    1 lg,air suam tu mmg amek b4 mkn 5 cwn air skali ke? o blh 3 sblm n 2 slps ke..dzul sndri cmne?

    ReplyDelete
  2. em..ape ek,,aku de jumpe chewing gum yg low carbs,t aku rekemenkan..:)

    ReplyDelete
  3. ok dzul..soalan aku berbunyi begini..

    aku seorang pelajar ipts yang agak aktif..aku slalu tido lewat bangun lewat..ko ckp last makan boleh sblm pkl 8..tapi aku slalu bgn pkl 3lebey.tdo plak dlm 6pagi..kan susah tu nak mkn last sblm pkl 8..haha.pastu aku slalu gak joging2 3kali sminggu..lepas joging aku rasa pening kalau buat diet cam ko ckp nie..boleh ke aku amik carbs sket utk tenaga aku time joging?aku rasa cam takleh je..tapi aku nak bertanya gak sbb ko pakar.haha

    ReplyDelete
  4. salam.nk tny dzul sy pnya diet ni ok ke x?

    bfast:susu tanpa gula,biskut tiger milk 4 keping ngan ckit koko crunch
    lunch: air kosong jer
    dinner: bihun sup/bihun tomyam/bihun bndung ngan epal/oren sebijik


    da sebulan xmkn nasik n slalu minum air kosong tp x ingt bpe liter tp bole kata agak byk la

    ReplyDelete
  5. zorro,ko pening coz ko tido x cukup,tido x cukup mmg pekare yg sgt x senonoh..:D

    fifi,diet awak terlampau sala...t sy explain next post..

    ReplyDelete
  6. sy rs diet sy ni based on low calorie bkn low carbs :D. dlm sebulan turun 5 kg.xleh ke kalo sy maintain cara mkn cmni??tq..:D

    ReplyDelete
  7. xbole..lau awk tgk bab2 yg lepas,banyak sy cite nape diet low calory ni mengarut...

    ingt,bile low calory intake,same dengan low calory burning...plus awak kne exercise teruk2...n ikut pe yg awak wat,awak berlapa,n badan akan detect awk laoa n die x baka lemak dgn efektif nanti..

    ikut bab 1 eh?

    ReplyDelete
  8. ok2.last question.bpe lama awk berdiet ek?n skrg still maintain on dieting ke?

    ReplyDelete
  9. dalam 5-6 bulan la..sy amek mase lame untk research.mawu dekat staon sy try n error..
    bile sy da konfem menjdai baru sy wat blog,,so,ni la hasilnye...:D

    still lagi..
    btw skarang tgh holiday,t da blk bru update agi..

    ReplyDelete
  10. nk tny nie...
    bley ke klo lunch o diner kite mkn lambchop o chicken chop??

    ReplyDelete
  11. salam.hallu.juz nk tny.kalo ikot diet ni berat bdn turun ngan drastik ke?sbb sy tngok komen2 yg owg post kt sini.mcm contoh satu ari turun smpai 2 kg??bukan ke x elok turun berat dgn drastik?kalo turun secara drastik tu selalunya air ngan otot yg ilang dr bdn,bukannya lemak.paling elok 1 minggu 1-2 kg.tp ni satu ari 2 kg.so mintak pendapat dzul la tentang ni.adios

    ReplyDelete
  12. kalo nk mkn ayam kfc or mcd bleh ke(tanpa kulit)?

    ReplyDelete
  13. hai...nk tny sumthin.if kte da berdiet ikot cara ni n then da achieve our target weigth,ble kte stat mkn mcm biasa(contoh nasi dsb) adakah kte akan gain weight dgn cpt n berkali2 ganda spt setengah2 diet yg len?

    ReplyDelete
  14. yang lain2 aku da jawab kat bab 21..

    to mimi,
    nop,biasenye lau kite turun 50 kg,maybe 5-10 kg je naek kalo kite makan ikut nafsu..well,kontrol nafsu eh?huhu

    ReplyDelete
  15. salam..
    ingin tau ni.if we follow the diet, perot yg boncit bleh jd flat x n pipi yg cubby,montel tu bleh normal blik x?hehe

    ReplyDelete
  16. saya ingin bertny..
    diet ni kan mkn byk fat/calori, so adakah akn menyebabkan kangungan lemak/cholestrol dlm bdn meningkat?bdn kurus x bermkna cholestrol rendah.adakah dzul pernah check tahap cholestrol dlm bdn selama berdiet??tq

    ReplyDelete
  17. min,diet ni da tebukti rendahkan cholestrol,susa nk cayekan? nanti sy hujah sket eh..da banyak research sal ni...

    ReplyDelete
  18. MANE LA.. TAK JWB SOKLAN AQNIH! SAWAN AQ NI ZUL!

    ReplyDelete