Monday, December 6, 2010

Ukuran Saiz Dan Harga Baju


Assalamualaikum...
untuk sesiape yang baru masuk blog ni,tgk bab 1 dulu k? sebab....untuk mengelakkan soalan berulang... ade search button disebelah kiri..gunekan sebaik mungkin...please3...bace la sampai habis dulu k...


************************************************

Ok,skang aku nak setle pasal baju cepat2 supaye nanti aku boleh la buat posting macam biase..

tapi sebelum tu kene kumpul lagi 14 buyer untuk tshirt taknakgemuk.com...
insyaALLAH tercapai..

sesape yang tak tahu menahu pasal tshirt ni boleh tengok post yang sebelum ni..


ok,ramai yang tanye mengenai ukuran saiz dan harga...
ok,harga yang ditetapkan rm25 sehelai tidak termasuk post ok? kalau termasuk post,aku sudah pengsan atau koma sekarang ni...
ni saiz die..
lebih elok kalau ambil lengan pendek dan perempuan boleh pakai handsock sebab tadi dealer tu cakap kalau lengan panjang tambah rm3-4...

Saiz same seperti baju biase...brand baju yang digunakan Brand Oren sport. 100 cotton. Saiz die same seperti di bawah..



Klik Di Sini untuk gambar yg lebih besar


Ok..
lagi sekali diulang,sesiape yang nak tempah,sms
Nama=
Saiz=
No. Untuk dihubungi =
ke 0173815814

sape yg buat tempahan nanti boleh tanye soalan diet terus ke phone aku ok? =D


***************************************************

Kalau sudi tekan la iklan nuffnang tu untuk tolong taknakgemuk.com ok?

Ok,nanti aku nak letak list blog korang dekat bahagian tepi sane..so,nanti letak link korang dan kite exchange link ok?

Untuk nak tahu bile mase aku update n so on,LIKE la Fanpage facebook taknakgemuk ok... Nak fb aku? khatamkan blog ni dan korang akan jumpe=) Sekian...


.

33 comments:

  1. pakcik,haku ada tgk 1 sos cili (life-perisa asam limau/limau nipis).kandungannya cmnila lebey kurang...

    total carbohydrate=5g
    fibre=0
    sugar=3g

    ok ke x tu nk makan?
    lg satu,kat kandungan tu jgk,ia ada tulis % nilai harian..pe mknanya tuh?
    sekian..

    ReplyDelete
  2. bro..
    ko tgk serving size die brape?
    biasenye 1 sudu tuh..kalau 1 sudu 5g...tinggi carbs tuh..

    ReplyDelete
  3. jemput singgah blog akk
    http://noradzlinanakkurus.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. alhamdullillah 1 week induction turun 3kgs lebih tp x sampai 3.5kgs .. sukee sangat , mcm x percaya. 5 x trn naik timbang ..

    diet atkin best,sbb perut sll kenyang .. kalu diet lain sure suh kita x mkn, dh byk kali bdiet, guna produk yg pelbagia n jgk pnh ke slimming centre yg famous amos .. tp x der satu pun berjaya menurunkan berat badan sebanyak nih dln 1 week ..caiyok,caiyok ..

    sib baik terjumpa blog zul ..tima kasih byk2 zul .. sbgai tnda perhargaan setiap kali masuk sini akan click nufnang .. hehehe

    harap dpt lose lagi 3 kgs dlm 2nd week induction .. insyaallah ..

    hari ke 8 induction

    ReplyDelete
  5. dzul, aku baru nak start diet ni, tapi kn, sekarang aku tgh belaja dkt matrix.. susah nk carik breakfast yang ko tulis uh.. ade tak mknn laen, yang bole wat breakfast? i mean, makan yg ready made?

    ReplyDelete
  6. dzul, nak tanya boleh x makan kurma...? maklumlah sekarang ni kan musim org balik dr haji..rugila klau x makan and sy plak suka sangat makan kurma..btw terima kasih dzul, sy dah turun 5 kg dalam 1 minggu..best sangat..sy masih dalam induction nie...

    ReplyDelete
  7. sarah, nak tanye ni. breakfast selalu makan ape ek?

    ReplyDelete
  8. telur rebus satu biji..=P

    ReplyDelete
  9. sarah..kurma carbs tinggi,,
    tapi kalau awk dah lame diet,n awk nak cheat sehari..amek la 1 hari untk awk cheat n layan kurma tuh..=D

    Anonymous..
    ko kene cari bekfez yg low carbs..jgn amek lngsung high carbs..konfem sppoil nanti ketosis..amek la telur ke,hotdog ke kat cafe..
    aku yg skola ni pn pagi2 pegi kantin..=D

    anonymous..
    bekfez? ayam..telur..=D

    ReplyDelete
  10. Yatiezainie..
    thx kak..
    tp sy pelik ramai lagi yg nk gune ubat2 untuk kuruskan badan..buat kayekan company tuh je..nanti berat naik lagi..
    Tahniah sebb kurgkn berat tanpe ubat2..=D

    btw nanti kalo mnggu seterusnye berat x turun,jgn terkejut..tgk penurunan saiz ok..

    thx..=D

    ReplyDelete
  11. hotdog boleh makan as breakfast ke? bukan ta ley ke?

    ReplyDelete
  12. anonymous..
    boleh je..tp depends dgn jenis hotdog..ade carbs tinggi..tuh sbb jadi x boleh..tp biasenye hotdog carbs rendah..yg konfem tinggi brand ayamas x silap..

    ReplyDelete
  13. nk tanya. kalau berat static mcamana eh?? asyik 85.8 je.

    ReplyDelete
  14. anon..
    http://taknakgemuk.blogspot.com/2010/04/fapage-facebook-taknakgemuk.html

    ReplyDelete
  15. thnks zul.. aku dah 4 hari atkiens, rasa ringan badan, tapi aku tak timbang lagi.. :D thanks zul,sbb ko amat berjasa. Kalau la aku jumpa blog ni awal2 kan bagus. Alhamdulillah, perut dah nipis sikit. Hihi. Err.. nak tanya, mana nak dapat info pasal karbo dalam makanan ? kalau yang packet boleh tengok kat info, tapi kalau yang dimasak , cmne nak tahu karbo nye ? help. thanks

    ReplyDelete
  16. wah...makin banyak nasihat di berikan

    ReplyDelete
  17. eh.. tade 'newer post' dah??
    yeay!!!! dah khatam dah satu blog...;P
    berjaye!!

    so ade ape2 hadiah tak dzul?
    letih akk bace ni smpai nk termuntah dah..
    bace yg depan lupe yg blkg..hehe..

    tp mase dok membace dr mule..
    akk da listkan soklan2 yg akk nk tnye..
    jgn tak jwb plak ye 2 hr abeskn bae nih.
    smpai ofies pn bace..keje tak wat haha..
    soklan2 nye?

    tungguuuuu

    ReplyDelete
  18. meh follow akk jugakk..
    http://maizatul-akma.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. aQ nk tnye,dlm diet nie mmg kena mkn dlm wktu dy ek,,(bf,lunch n dinner)
    xley kew aq mkn tyme aq lapar je??
    dh ari ke-4 dlam indUction tp sekil0 p0n xtrun!
    huh,,
    n aq nk tau brape byk carbs dlm sup perut,c0z aq search kt google xde...

    ReplyDelete
  20. Dzul..

    I da go thru all ur post..
    I juga dah go thru page myoliza..
    Great.. mengkagumkan...
    kalau u all boleh.. so do i ryte?
    tapi.... dari mane nak mule?T_T

    Pertamenye.. I ni susah nk control makan..
    MAKAN.. mmg feveret...
    badan tak delah kategori gemok..
    but for me.. ini dah memang besar...
    xsesuai besar bdn ni dgn ketinggian..
    bile dahlame tak jmpe kwn2..family..
    for sure diorg akan tegur 'ko dah gemuk..ko makin bulat!' menciiiiiii!)=
    so.. how do i start? b4 this i da try mcm2..
    pernah makan pil, pernah minum JM5.. tapi mungkin sbb sifat rakus yg suke makan tue.. i tak konsisten in that way... kdg2 takleh nk kawal nafsu makan.. so terlanggarlah segala pantang larang tuh isk.

    keduanya.. bile jmpe blog dzul.. i jd teruja.. kagum... wahhh.. how come he can be like that..???!!! how n how?? i bace psl induction.. what we need to do.. what are the menus that we can and can't take..and so on.. whooooo... berat nye.. berat nk sediakan mknn2 mcm tuh. i ni dah lah duduk menyewa.. memasak mmg jarang la kn.. nk msk mknn2 yg low carbs? how? i keje.. tyme keje mcm mane i nk elak mkn mknn yg tak senonoh tu? bawak bekal? eh boleh kenyang ke mknn utk proses induction tuh? perut i dah mule risau nih isk

    ketiganya.. kena minum byk air? ok i mmg jarang minum manis atau berais. i mmg klu minum akan minum air suam/masak je. kalau teringin sesekali je i minum limau suam. mmg tak minum manis. wlupun i minum air putih.. tapi i jrg minum air.. kdg2 shari sebotol je kot... kdg2 klu igt br minum byk. lg satu.. kalau dah minum byk 4 sure byk kali g toilet kn? adoiii susahnyeee.. nk ulang alik g toilettt... t sume org bilang..'ko cirit ke?'hampeh~

    keempatnye... boleh tak nak tahu ape die menu2 yang low carbs? if i dah ad keyakinan nk start atkins ape jenis mknn yg i can take? yela.. gula tak muleh.. garam tak mule... camtuh rendah sayur dlm air panas je la...isk.. owh sadisnye klu kena mkn mcm tuh kn kn hehe...

    yg pentingnye... i kena SEDAR DIRI dlu... kalau tak sedar diri memang smpai bile2 la chubby mcm nih...

    i nak bertunang this coming january!!! omg tolong2 bdn makin membesar! nti baju tunang tak muat...isk sob sob...

    pls tlg2 give me an advise plssss...*buat muke kesian~

    ReplyDelete
  21. ok fine.. dah type komen pjg2 tnye soklan..
    tp error bile nk post... hampeh.

    dah tak igt dah ayat2 chenta tadi.. uwwaaaa.....cane nk kuwus cani nih!!!

    ReplyDelete
  22. maizatul..
    xpe2,xpaya ayt2 chenta...mlm ni sy update n jwb soklan k..

    ReplyDelete
  23. anonymous..
    x semestinye..tp seeloknye mcm tuh la...
    bile kate xlapa,x semestinye badan kite betul2 x lapa...jgn bdn masuk mode lapar t...
    berat x turun? bg menu..nnt aku check..

    ReplyDelete
  24. oo..cm 2 ek,ok3
    bf aQ mkn ayam g0reng + air masak 3 gls(bwk bekal kat sk0la wt mkn tyme rehat ckit)
    lunch-ayam g0reng 1 ketul+telur sebijik+sayur air+air 1.5 liter
    dinner aq mkn kul 7.30 ikan g0reng+air masak 1 liter..
    cmne?mant0op x?

    ReplyDelete
  25. salam ;) aku nk sgt diet nih ! tp mcm ssh la coz aku bdk asrama , ssh nk mkn mknan low carbs ni en . lg 3 weeks je dok umah , kire smpat ah nk diet lg , so aku nk wat induction dlm 3 weeks ni sbb aku just nk turun 10 kg je bfore skola . kt skola slalu kene ejek kot . -.-'
    okay , ok tk bnda yg aku mkn ni .
    bf - telur 2 bijik + cheese 2 sudu ( ke bole tmbh lg?)
    lunch& dinner - ayam goreng+ mayo dlm 4 ketul + sayur semangkok . HAHAHA!
    erm, induction 2 aku nk wat smpai hujung thn , so lpas dah induction , nk mkn mcm bese ke? bole mkn nasik balik? ke mcm mna 2? mlas la nk bca pnjg2 . HAHAHA !
    then , kt asrama mcm na pulak ? bf dorg bg nasi , mi , roti . da ckp xleh tggl bf , then aku nk mkn hapek?? bg la idea , kot2 ade yg bole beli siap2 .kalo lunch 2 bole la aku beli kt cafe , dinner bole la aku ratah lauk je .kalo berkuah 2 , pndai2 ah aku buang kuah dy , mkn saja en . tp , bf ni mcmna? aku pening pikior ni yop !satu lg , kalo aku tertnggal diet ni , ade peluang ke aku gemok balik? aku mcm was-was jugak , sbb aku bkn disiplin sgt , wanted kt skola ni !takot2 kalo tersilap aku jd belon balik.
    tlg reply ya , nk tawu sgt :)

    ily , Dila Rashid ;)

    ReplyDelete
  26. ha ! ada lg , maggi bole mkn x? mushroom sup?kalo rehat pukul 10 aku nk mkn ape ha? bg idea , xkn xmkn kot?aduh , yg penting NO RICE kn? okay-okay , mula esok ! chaiyok !

    ReplyDelete
  27. maizatul akma..

    jawapan n khas untk soalan2 kat atas...thx coz sudi khatamkan blog ni..=D
    tp ... sape kate dah khatam? ha...mlm ni ade new post lg..jgn suke sgt...huhu..

    ok..jwpn pertame..
    akk rase akk kuat makan? akk blom tgk sy..dulu,da kenyang macam mane pn sy boleh telan lagi..so,dgn atkins ni tak payah makan sikit..kite boleh mkn bnyk!! =D
    ubat? xpaya la amek...ramai sgt org komplen kat sy,,bile gune ubat,berat turun pn sikt...lepas tuh...naek mendadak..

    kedua..
    yup..sy pegi sekolah dulu pn bawak bekal ayam goreng..lantakla ape orang nak kate..janji kite kenyang..jangan risau,ngan diet ni kite lambat rase lapar...

    ketiga..
    ok,petande air cukup dalam badan..
    selalu perg toilet dan ar kecing berwarne putih..=D

    keempat..
    pasal menu ade dalam bab2 awal..nanti sy cerite lagi pasal menu ok..

    tol..kene sedar diri n motivasikan diri..

    sori jawapan x panjang,,sy dlm proses renovate blog..bz sikit..sori ek..

    ReplyDelete
  28. owrite dik..
    thanks byk2..;P
    akk sdg bercuti di perlis...
    makan sedap meman tak hengat...;P
    tapi lum start diet lg.
    igt nk start esok.. tp mcm was2 lg...
    kna wat research lebih details ag psl nih
    n nk amik lu menu2 ape y akk muleh mkn.
    so sng t nk prepare.
    tp nk tawu la brand cheese, mayonis ape yg rendah carb n halal? sbb ad dlm post dzul ckp tade logo halal kn. akk ni klu nmpk mknn tade logo halal jakim tu ade was2 sket nk mkn.

    ReplyDelete
  29. maizatul akma..
    akk boleh add sy kat fb n tanye gune fb chat..=D

    ReplyDelete
  30. Dila rashid..

    thanx coz mencuba..menu tuh da ok da..cheese tuh lagi 1 sudu no prob...
    pasal selepas diet tuh kene bace la sampai abes..coz terlampau panjang untuk diexplain..aku ade cite sal selepas capai berat ideal ape nak buat...seeloknye makan dalam kuantiti kalori yg normal..n diet jgn buat 2 mnggu je..
    dalam 2 mnggu tuh maybe ade kebanyakannye water loss...sebb tuh aku sau pesan minum bnyk..
    dulu aku dok asrama,tyme bf aku x mkn,sampai akt skola terus gi kanti beli hotdog atau fishball dalam 3 ketul..carbs tak tinggi sgt..
    mcm aku kate,sampai berat ideal,makan ikut jumlah kalori biase...=D

    maggi mane boleh..dalam bab 1 awal2 ade tulis bende2 yg sebangsa dengan mee x boleh..mushroom soup pn high carbs...mcm aku ckp jugak td..aku amek hotdog yg ade kat kantin..
    bukan no rice je taw,tapi low carbs..=D

    ReplyDelete
  31. okay-okay .
    yg menurut perintah , doakan aku berjaya .
    terima kasih banyak-banyak ;)

    ReplyDelete
  32. Salam,arini da genap ari ke 7 buat atkins nih,dan dlm masa sehari je aku da tamatkan blog dzul...hehe..

    juz nk gtau jer,stakat ni da 4kg aku lost..so sesapa nk cuba bleh r,mmg terbukti berkesan...trimas kpd putera katak KDO yg mmperkenalkan aku ngn diet ni dan blog dzul sbgai guidance...xsmpt aku tempah tshirt..ingat nk gak..huhu..buka 2nd batch xboley?

    ReplyDelete
  33. dzul, aku ade mslh laa. dkt sini, susah nak carik makanan yg mcm ko ckp uh, lagi2 utk dinner. makanan yang ta byk carbs. dorg jual makanan yang berat2 jew. camne aku nak stat ek?

    ReplyDelete