Sunday, March 27, 2011

Taknakgemuk's tv episode 4

Assalamualaikum..

Perhatian kepada semua follower taknakgemuk dan pengguna jalan raya . Sila baca daripada bab 1 supaya anda semua tahu ape kejadahnya diet ini . Ini bertujuan untuk mengelakkan sebarang soalan yang berulang . Soalan berulang kemungkinan tidak akan dijawab akibat ... entah , aku pun tak tahu .. jadi , baca je dari mula dan berhati hati di jalan raya ok ?

Setiap maklumat yang aku dapat pada peringkat awal mungkin tidak lengkap , jadi , ada kalanya bila aku baru sedar daripada angan yang aku ni tersilap , baru la aku mengaku aku bodoh dan membetulkan kesilapan yang ada . sebab tu kena selalu Usharrr blog ni ye ? uit ..jangan doa aku jadi bodoh , mampus aku dalam exam nanti ...



***********************************************

aku mintak maaf kalau video kali n tak perfect..coz aku amat tensyen , aku tensyen , kenapa aku tak hensem..haha..tak la , sebenarnye aku bengang sangat sebab laptop aku ada buat hal..kenapa buat hal ? kenapa tak buat kuih ke , buat bodo ke...


Ape2 pun , ni video yang ke-4 ... KLIK SINI KLIK SINI KLIK SINI KLIK SINI



Plus , aku harap korang berminat nak pergi gathering taknakgemuk yang aku cite dalam video ...tak sudi nak pergi ? ok , aku sedar aku sape...=(


*********************************************


Jangan lupa lawat penaja..Ameena Boutique
Sesiape lagi yang nak menaja taknakgemuk.com , hantar emel ke dzfikri@gmail.com

Soalan2 yang korang tanya dalam post yang lepas , kejap lagi aku jawab dalam post tu ok ?

Ok , nanti bagi la apa2 soalan ok..tapi jangan la tanya soalan " mana keluar dulu , ayam atau telur" . Tu soalan untuk yang dah lama tak makan ... Kaki , tangan , kasut ...

Ok , stakat ni je , jangan lupa klik apa-apa yang berunsur iklan dalam ni ok ? setiap bantuan anda amat dihargai .. atau pun ,,, tolong la klik , aku merayu ni...huhu..

Letak link blog korang dekat bahagian komen dan kita akan exchange link ok ? taknak ? taknak sudah .. Merajuk .. ~...~

Sekian...Assalamualaikum..




.

27 comments:

  1. asal masuk jer click..asal click jer masuk hehe

    ReplyDelete
  2. salam dzul.

    1) utk cdgn gath : Taman Tasik Permaisuri, Cheras
    --> sgt luas dan of course free,basic fasiliti pun ada spt surau & toilet.

    2) Bila kita nak tahu yg tempoh induction akan berakhir? (currently husna dah genap sminggu induction)

    ReplyDelete
  3. maaf. ada lg 1.
    kalau dah termakan cekodok & dark choclate (sikit je..)tapi carb masih dibawah 20g sehari utk tempoh induction, still acceptable ke? husna takut ketosis stop pulak.

    ReplyDelete
  4. aslmkm dzul

    tlg perikse menu aku nie...

    bf:
    skip (sbb bgn dh tgri huhu...)

    lunch:
    ayam kfc dibuang kulit dan tepung2 dier 2 ketul,
    tuna mayonis hot suku tin

    malam: tomyam ayam,
    chicken wings blck pepper bbq ada sos sikit, minum sikit jus monavie 20ml (1 cup)

    air :
    tak tau brape liter, dah bergelas2 rasenye minum hari nie, sik ulang alik toilet jek...

    p/s: baru 1st day diet nie, ok tak menu huhu...

    ReplyDelete
  5. sokong cdgn husna amirah hehehe

    ReplyDelete
  6. alo... leceh la vid2 ni... ssah nk tgok dlm hdphone la bro... hrp tlg la cm dlu blik.....

    ReplyDelete
  7. Macam mana saya nak komen kat facebook.. Kenapa saya tak boleh komen . Saya nak tumpang promote produk untuk kurus boleh?? kalau tak boleh admin boleh lah delete post saya di facebook. Terima kasih

    ReplyDelete
  8. husna.
    1) sy takde transport ke cheras , tuh je prob..ramai gak yg cadang tempat tu...tapi still takde sape yg sms no. tu nak datang..=(

    2)macam sy cakap dalam blog , lg 10kg atau pun 5kg nak capai berat ideal , masuk fasa ke-2

    3)ade org buat keje gile makan chocolate 20g je asalkan bawah 20g , totally unacceptable..tak boleh coz first , not healthy..then ade kene mengene dgn insulin..sng cite , jgn buat..tapi kalau terlajak sikit , takpe la asalkan esoknye kite buat balik betul2..=D

    ReplyDelete
  9. adeqsha..
    breakfast kene amek walaupun bgn lambat..ingt ek..=D

    reenajoe..
    adangan kat cheras tu ke ? insyaALLAH boleh..x pasti lagi..=D

    anonymous..sori sgt2 , kebiasaannya ramai org prefer video coz malas baca..

    Cik su..
    Maybe admin dah delete coz pengiklanan tak dibenarkan kat page tu..sori ek...

    ReplyDelete
  10. hehe.. ok.. kalau saya nak buat iklan kat blog nie cam ne??

    ReplyDelete
  11. boleh emailkan ke dzfikri@gmail.com untuk tanya harga..=D

    ReplyDelete
  12. nak tnya..klau masuk buh secukup rasa boleh x?

    ReplyDelete
  13. SALAM DZUL...nk tye..
    sambal belacan blh ke mkn? ashee da 2 ari induction..then terpk leh x mkn sambal belacan..sllu mkn ngan ayam o sayur campur..

    ReplyDelete
  14. Salam Dzul,

    Saya dah khatam blog ni dari bab 1 sampai habis kulit blog (kalau selalu kulit buku). Isyaallah kami (Trio - tidak tersabit dgn video s*** tu yer) akan start atkin diet ni tapi tak sure bila coz tgh kumpul menu.

    Ni nak tanya dlm diet ni kalau makan ikan bilis ok ke? Berapa card dier ye:- sambal ikan bilis ke, sup ikan bilis ker atau apa2 from ikan bilis..?

    Just remember me as Trio..

    ReplyDelete
  15. Muchkin..
    salam..
    boleh tuh boleh , tapi beragak la..sy pun tak tawu ingredients sambal belacan..tak letak gula kan?

    Trio..
    thanks , ramai org sukar nak khatam blog ni sebab tak tahan tgk tulisan , nanti muntah2..huhu..good 1 , dah ready , baru mula , penuhkan ilmu dulu...=D

    Ikan bilis boleh..

    ReplyDelete
  16. dzul hari ni baru masuk hari ke 3 sy diet Atkins slps khatam blog nie, tp semlm malam takleh tido smpi kul 2pg, lapa giler la... tpakse goreng telur 1 + tuna sikit utk ilang lapa. Dibenarkan ke tu huhu...

    Pastukan, hari ni ok la pagi bfast sebijik telur + tuna lagi, tp mslh nye tghri td sy g jumpe kawan, dier blanje saye salad ayam grilled ok la, tapi teh tu dia dah order yg ade gula... aduh... taknak kecik ati kwn sy pn minum air tu, ade effect ketosis sy tak huhu.... menu malam ok la mkn ayam dn sup daging jek... cane ek ketosis sy tganggu ke huhu...

    ReplyDelete
  17. hehe not sure plak..sb bli kt kedai je..
    anyway..thanx...
    mmg mncbr ble ngah brdiet nie..tp thanx to u sb introduce diet nie..
    gonna make it even kne kwal mcm2..

    ReplyDelete
  18. salam dzul..nk tye soaln lg..agt2 prlukn jwpn dr dzul..if kte mkn steamboat blh ke?bpe carbs dlm mknan tu ye?n lg 1, susu..susu anlene o everyday tu blh ke kte amik dlm tempoh induction nie..?
    sgt2 runsing..

    ReplyDelete
  19. salam...

    adk dzul yg smkin ensem (mengampu leh 2..) hee...nk tumpng bertanya..tkut amalkan ajrn sesat la plak..hee..klau waktu di antara breakfast n lunch 2..blh mkn ap2 ke..?? ke mnum ari jew boleh..?? lapar laa...perut akak sering je menyanyikan lagu syahdu(cian...)tolg aa...akak x nk la msuk dlm mode lapo..tullunnn eekk..

    -kak zera-

    ReplyDelete
  20. eh, lpa plak...sorry la lau da ada soklan yg sma..huhu...mayonis jenama Kimball leh x..?? plz jwb yee..perlu sesangat ney...tq

    -kak zera-

    ReplyDelete
  21. Assalam..Miss MuchKin..sy tolong jwbkan bg pihak dzul ehh..jdi penyebok kjap..hehehe..
    i- Steamboat tue xley nk dimkn klu ade fishball,fish cake,meatball & seangkatan dgnnya...senang citer mknnan yg diproses xley amik tau..klu mkn sayur steambot tue ok laa..tpi makesure cabs jgn lebh 20grm tau..
    bab susu nie mmg totally xbley ye..

    ReplyDelete
  22. thanx Anonymous..tobat xnk mkn lg.. hehe u sgt helpful..

    ReplyDelete
  23. salam sume...org bru d sni.
    nk tye la..coselaw leh mkn x?if kwn ajk ke kfc,msti pk nk mkn pe dlm mgu induction ni..so if next time kuar g kfc,leh x mkn coselaw..?bpe byk carbs dlm coselaw tu ye?mnx bantuan dr sume..hehe
    sy da smggu dlm induction nie..n brjye trun 2 kg..sgt la bhgia..thanx dzul.

    ReplyDelete
  24. sy induction 1 minggu dah lepas, dpt turun 2kg ok la, target nak turunkan 10kg so 8kg to go... cayuk2!

    ReplyDelete
  25. dzul,

    air manis = sugar.
    what if air manis with no sugar at all? boleh x?...

    eg: pepsi max, light, coke light....
    Carbs = 0g
    Sugar = 0g
    Protein = 0g
    Fat = 0g
    Caffeine = 12.0mg

    ReplyDelete
  26. Dzul, tolonglah berkunjung ke blog saya dan tengok menu yang saya makan betul atau salah ya.

    Thanks Dzul!:)

    ReplyDelete