Tuesday, January 26, 2010

Bab 7 Dzul Menjawab soalan (da cam exam da)

assalamualaikum..

sape baru masuk blog ni,tgk chapter 1...

OK, aku pilih bebape soalan dari shoutbox n aku jawab kat cni la ek? x kn nk jawab kat tepon lak..huhu

ok,soalan petame...sesape soalan die dipilih,akan memenangi surat m.c 3 hari..bole digunekan bile2 mase termasuk sekolah dan tadika..tidak termasuk pusat jagaan kanak2..:D

soalan petame dari...

CrimsZ: Dzul, sye na tanye, klau teh o ais, berapa carb? sbb sye terminum plak mse diet neyh ;p

jawapan: crimsZ,ko da bedose besa sebab minum teh ais..hoho,xde la smpai dose,tp ko da spoil kan jugak diet ko...1zt skali coz aku x galakkan minum air berais n aku pn tatawu nape,xde jawapan saintifik yg aku dapat,tapi bile akuminum ais,berat turun slow..2nd,ko tau x bape banyak n besanye gule dorunk letak lam teh o? aku pun tatawu..huhu..tp minimum msti 2 sudu an? and camne dengan carbs dalam teh tuh? ha...aku de tgk yg instant punye tadi..meaning yang da siap gule...20g carbs untuk secawan...tatawu la jename teh laen an..tapi yang aku tgk nih,20g secawan..bahye bro...

ok,yang kedue..



B: hi , eh knape tk bleh mkn buah ek ?

jawapan:ok,knape x bole makan buah? sebab nanti buah sakit la kite gigit die,,hoho,gurau2...buah x bole sebab buah kan manis..bile manis,automatik la ade glucose an..meaning,ade la carbs,,nak tawu? 1 jibik apple ade 19.1gram carbs aw...so,elakkan la..

aku jawab due dulu coz aku bz...t aku jawab soklan len ok? janji sok aku update...

9 comments:

  1. air sejuk dicampur dgn minyak akn menjadi lemak tepu..

    ReplyDelete
  2. epal hijau boley mkn tak????cam bnyk je ckp epal ijau sgt bek tuk diet

    ReplyDelete
  3. for ur info (incase u dunno) buah paling byk carbs adalah pisang. so itu yg paling kena elak ye!

    ReplyDelete
  4. kalo tak silap saya, kalu minum ais, akan merendahkan kadar metablolisme badan, datz y dzul cakap bila minum ais, berat turun slow...
    ;p

    ReplyDelete
  5. epal hijau memang baik untuk kesihatan....

    ReplyDelete
  6. aah!minum ais...metabolisma slow....tue yg lmbat turun....
    tapi....kalau minum air kopi...or teh..without sugar...mmg terbaek....kaw...lagi nice....
    nak lagi helok....minum segelas...then jog...korg tgok la peluh korang camne....

    ReplyDelete
  7. wah zul, ini diet 150kg ni...kalau diet 60kg..stil boleh mkn buah epal hijau, tp ais tu mmg kena skip dowh sebab boleh lambatkan kadar metabolima kita :)

    ReplyDelete
  8. cmne dgn buah kurma bro?blh mkn x?

    ReplyDelete
  9. ais tu lemak tepu. thats why dilarang dalam diet :)

    ReplyDelete