Wednesday, January 27, 2010

Bab 8 : Soal Jawab:D

assalamualaikum..

1zt,pasni sesape yang ade soklan,tnggalkan kat bahgian komen k..then aku jawab..:D

cam biase,sape yang baru masuk blog ni,tgk chapter 1..sape yg da pena masok,please jangan blah...hoho...

ok,aku nk jwab soklan yg ade...

ni soalan dari zul gak..tp bkn dzulfikri,dzulfikri tuh ensem sket...(da dapat dose mnipu diri sendiri..huhu)

1) jadinya aku kena mkn salad+mayonis aje la ek?
2) kalau mcm ni diary food aku evryday bleh x?

*PAGI-telur rebus+air suam(4 gelas)
*Tgh hari- salad+mayonis
*malam-ayam goreng+telur rebus

3)telur yg nk dimakan perlu dibuang yg kuning atau tak??

Jawapan...

1) ko nak mkn salad xde hal bro...and agi elok bile ko cakap plus mayonis coz mayonis carbs die siket sangat2,,tapi bergantung ngan brand eh,,,ok,n then ko jangan amek sos yang cam mayonis tp padahal carbs die same tinggi ngan sos cili..contohnye cam thousand island ,carbs die 4.1 gram per spoon..so,bile nak beli ape2,tgk label k?

2)ok,bagi pendapat aku,diet ko ade sala sket,ko xmkn dengan cukup..kan aku da kate,ni bukan diet low kalori,so,jangan risau dengan makan banyak..makan je,asalkan ko makan bende yg aku kate ko bole makan..aku tuka dengan bahse yang ko mudah paham..katekan la ko makan siket...meaning,ko jadi lapa la kan? so,badan ko akan tukar jadi mode lapar..so,die akan lembabkan ko punye proses pembakaran lemak ko coz die nk simpan tenage..meaning,badan ko bakar kalori siket..
3)telur kuning? makan....telur la bende yg kurang sesangat carbs plus..die banyak nutrient...jgn riso,ko x mkn mati kalo mkn 3 bijik telor pun..ayam 3 ekor pn ko leh makan..

ok,ade soalan dari..

johey: dlm 2 minggu tu turun brape kilo?

jawapan..

lau ko betol2 ikut diet nih..insyaALLAH 10kg pun bole...

t aku update agi eh? Assalamualaikum..

10 comments:

  1. dzul,

    tadi aku gi beli mayonis.....
    aku tengok carbs per 15g dier = 3.1g...
    okay x..?
    but aku da makan tadi nagn salad..
    plus ayam tesco tadi...

    ReplyDelete
  2. SOS TESCO KE ? X PAHAM LA.NAK TENGOK RAMUAN, TENGOK YG MANE DULU ?

    ReplyDelete
  3. Try beli mayonese brand Kimball, Frog tengok dalam 100gm = 4.3g carb je dan kalau 15gm(sesudu) = 0.6g carb.

    ReplyDelete
  4. Asalamualikum...Saya ada mengikuti diets Dr Atkins ni..Berat saya dulu 70kg sekarang dah capai 59kg..Saiz seluar dulu 35 sekarang 31.Tapi masalahnya tak turun-turun lagi.Target adalah 55 kg.Kenapa?

    ReplyDelete
  5. Salam. tlg reply soklan sy ni..

    Tosey tu ader carbo tak?leh x dijadikan list makanan dlm menu diet?

    ReplyDelete
  6. salam dzul..akak nk tnye ni..kena minum air 5 gelas b4 mkn tu..kena minum skali gus ke atau leh minum skit2..aslkn b4 mkn???sory ye confius

    ReplyDelete
  7. lg 1 kwn akak ckp,kite xleh minum air byk sgt wktu mlm takut gemuk air pulak..btul ke???sbb mlm2 la lapar sgt.sbb tu akak minum air byk tok ilangkn lapar..plez reply..tq

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. nurul: tosei tu diperbuat dr apa?? tepung kan?? so confirm2 la carbs......so X BOLEH!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. sy nak tnya kalau waktu pose camne lak diet nei??

    ReplyDelete