Thursday, January 28, 2010

Bab 9 : Jawab soalan..

Assalamualaikum...:D

sape yang baru masuk blog ni..seperti biase tgk bab 1 k sblom tanye pape soalan..

orait,rini aku jawab soklan lagi,aku rase da cam cikgu skola da,,ok student,anta omwek,lau x aku buang ko dari skola,huhu,bez2,,:D

Soalan...

TerrickCEF: bro blog kau ni buat la banner boleh aku promote kat blog aku. and then boleh tak kalau aku nak makan 3 bijik telor bekpes and lunch 2 bijik telur + ayam 1 ketul . dinner 3 + telur + 1/2 ayam?

Jawapan..

ko nak aku wat banner yang cam tepi jalan tuh ke? mahal la kaen die..huhu..t aku wat k..
ok,aku suke ko pnye food diary..camni la aku nak..ko makan banyak,so,badan ko xkan brade dalam mode lapar..tp bro,,,ko x cakap pn bape gelas air suam ko minum sblom makan? ingat,dalam sehari,ko kne minum minimum 16 gelas sehari ataupun setangki lori dari syabas:D nape ngan air suam nih? sebabnye,air bole bantutkan ko punye lapar n die tlg bakar kalori laju3...

Soalan...


johey
: kita taley sentuh gula langsung ke? kan ke biasanya dalam apa2 makanan pon mesti ada gula?

memang aku minat la bro soalan ko,19 bintang untuk ko...ok,lam makanan ade gule kan? tapi siket...lau makanan banyak gule or gunekan sos,lau boleh elakkan..ok,ade org kate pehal diet aku nih x leh minum air manis langsung padahal badan kite msti perlukan gule...ha,dari makanan korunk la,xkn dari dompet..:D so,gule yang ko perlukan tuh da pun ko amek dari makanan ko..


Soalan...

B
: untuk 2 minggu pertame tu . kau mkn ape je ?

Tengok chapter 1 n contoh food diary aku k?


si pinky
: nk tanye...maknenyer mkn je ke ikut nafsu?? kecuali nasi?
si pinky
: lg nk tanye lg...klaw mkn cereal...susu x pe kan?

ok,ko kne paham betul2 dari bab 1,diet ni low carbohydrate..punce carbohydrate ni bknnye dari nasi saje,lam roti,kueh,air manis,n sume la yang aku tulis jngan makan dalam bab 1 tuh k??
n no,no cereals...cereals x boleh langsung...ko makan same cam ko da mengkhianati diri ko dengan membazirkan duet beli cereals..aku paling x suke cereals coz aku bnci maskot coco crunch..huhu..
bukan sbb tuh je,carbohydrate tinggi la dalam cereals...n susu pun x boleh k...

PLEASE BACE YE KAWAN2 NOTA DIBAWAH..:D

lau soalan korunk panjang gile smpai korunk pn bole gile sebab tanye soklan gile yg wat aku gile pas tgk soklan gile yg memang gile,korunk letak kat bahgian komen k..lau pendek2 tuh bole le letak kat shoutbox..orait,Assalamualaikum..:D









14 comments:

  1. bro,aku nak tanya jap,
    bole x klau food diary aku camni
    pagi 1 telur rebus + air ksuam 5glas
    tgahari telur rebus 2 ketul +10 glass air
    mlm aku x mkn

    ok ke?
    x pon aku skip mne2 kat atas,wat nye terlupe ke

    lgi satu,ok ke klau aku x amik lngsong nasi

    ReplyDelete
  2. slm zul.nk tnye ni.
    sikit musykil,nape ketara beza color kulit ko kat gmbo b4 n slps dlm blog nih??
    tu je,skian,mintk jwb.tQ =)
    jap2,1 lg:biar btul carbs utk sketul aym goreng tuh?mmg srendah tu je??
    sori,tataw,so nk dptkn kpastian =>

    ReplyDelete
  3. to daniel...bro,ko makan sket sgt ni,da same cam ko sekse badan..ko tgk aku nye food diary,bape bnyak aku mkn...
    ko kne paham btol2 bab 1 k?

    ReplyDelete
  4. to noradilah..
    beze eh,sbab aku awet mude..hoho..
    xde la,kan dalam diet aku ni,kite bnyak mkn mknan yg fresh,,contohnye kite x amek keropok yg da ade macam2 bahan pengawet...so,bile kite makan sehat,kulit sehat,muke pun semacam je..hoho..

    yup2,ingt aku tipu ke..minyak carbs die rendah,kunyit tok salut ayam pun carbs die rendah..so,low carbs la..mkn la bnyak2..:D

    ReplyDelete
  5. jgn ingat dia tipu kay . try it for yourself first then baru la complain

    ReplyDelete
  6. yup,mmg kne try n sndiri pn tgh try
    just nk dptkn kepstian,so tk ikut mlulu~taqlid smate tk elok jgk
    mekaseh jwpn,sblm ni penah amal diet 'low kalori',seksa..kne btul2 kontrol lapar,huhu
    hrp dpt ikut jejak korg~brjaya dgn jayanye..i'ALLH

    ReplyDelete
  7. bro, berat bdan aku xstabil la turun..kejap 1 kg..kejap 0.8 kg....mcm mane aku nak turun byk ag ek?

    ReplyDelete
  8. oih bro,lau 1 kg or o.kg sehari da banyak da tuh bro..jgn risau,t die turun agi...juz follow je induction tuh ek..mlm ni aku update lagi...:D

    ReplyDelete
  9. ko x cakap pn bape gelas air suam ko minum sblom makan?

    salam bro, ni ade 1 lg soklan, sblm mkn kene minum air suam dlu ke? brape byk gelas kene minum tu bro? thank

    ReplyDelete
  10. hai...klu makan half-bOiled egg + kicap + pepper untuk breakfast bOle tak..??

    ReplyDelete
  11. bro, cube ko tgk food diary aku nie...kalau ada yg xelok ko kais tawu kay...food diary nih aku da gne sjak 3 hari lalu...

    *PAGI - Telur rebus (1-2 biji)
    *LUNCH - Ayam Bakar ( 3-1/2 Body)
    *DINNER - Salad+Mayonis , Telur Goreng ( 2 biji)

    ReplyDelete
  12. KALAU EPAL HIJAU BOLEH X? SBB DIA X MANIS.. HUHUHU

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum tuan blog yg kacak bergaya lgi hensem and etc.etc. ..ermm.. nk tanye skit.. klau telor tu, kite goreng boleh x?? sbb aku jenis yg x tahan kalau makan telur rebus.. tolong bantu eh?? thx .. :D

    ReplyDelete
  14. kalau half boil egg mcm mana?
    blh makan ker?
    then ptg2 i pegi gym,so mcm mana nak dpt tenagan kalau mkn mcm ni..
    any advice or suggestion?

    ReplyDelete